De eerste nacht was voor iedereen even wennen, ander bed, andere omgeving, andere geluiden. Na een hoop grappen en pogingen om te ontsnappen, gingen de laatste tieners om 3.00 uur dan ook eindelijk slapen onder de strenge bewind voering van Tamara, Elma en Gerlise. Hendri, Arjan M en Lennard hebben ook hun best gedaan, maar die waren ook vaak in de buurt van de frituurpan te vinden op de een of andere manier.

Vanmorgen begon om 8.15 uur de dag met het ontbijt. We vierden vandaag de verjaardag van leiding-collega Arie en deelnemer Erwin. Ook via deze weg feliciteren wij hen van harte met hun verjaardag! Nog hartelijk bedankt voor de taarten Evelien en Tinie!

We vertrokken lopend naar de hervormde kerk in Woudenberg. Dat was voor sommige een barre tocht, dwars door de jungle van Woudenberg. De preek ging over 1 Samuël 30 : 6b. David zocht, na een lange tijd de andere kant op te zijn gegaan, toch zijn toevlucht weer bij Heere. Dit sloot mooi aan bij de opening in de kerk, God is genadig en rijk aan geduld.

Toen we terug kwamen stond er drinken en een lekker plak cake klaar. Ook waren de boterhammen al gesmeerd en konden we dus direct aanschuiven voor de lunch.

Na de lunch deden we een veldspel: Levend Risk.

Rond de klok van 16.00 uur hielden we een kampdienst op de kampeerboerderij. Deze werd geleid door onze gastspreker Jan Kr. Jan Br was er gezellig bij namens de kerkenraad. Tijdens de dienst stonden we stil bij Samuël die geroepen werd door God. Ook nu nog wil God tot ons spreken, dit kan op heel veel verschillende manieren, bijvoorbeeld door de Bijbel, liederen, gesprekken met mensen, enz.

Er stond er buiten een lekker 3-gangen-diner voor ons klaar: Kippensoep, rijst met Chickentonight en ijs plus een op z’n kop hoorntje toe. Toen was het tijd voor de minst leuke klus van de week: een stevig corvee. Met dank aan alle hulp van de kids was alles snel aan kant.

Eén van de favoriete programma-onderdelen van de kids was daarna aan bod: Quality-time kids en leiding. Alle leiding is met de kids op het veld om met elkaar vrij te spelen. Betreden van het veld is op dat moment wel op eigen risico! Skelters met 5 personen die bijna de 50 km per uur halen, rondknallende ballen en tieners die 6 meter boven de trampoline uit zweven..;)

Nu zijn de kinderen in groepen een stevige wandeling aan het doen en ondertussen moeten ze opdrachten doen voor een spel. En een deel van de leiding is alle potten aan het schrobben, want helaas was dat inmiddels hard nodig. En daarna zijn er appels gehakt, zodat onze kids de broodnodige vitamientjes binnen krijgen als ze zo terug komen.

Als dagafsluiting staat er een sing-inn gepland en rond 22.30 uur gaan we weer starten met het ‘avond-ritueel’. We hebben er weer zin in ?!

Groeten uit Woudenberg

Ps. Bij het bericht van gisteren zijn inmiddels ook foto’s gevoegd.